Sonos

Filtrér baseret på:

Producent

Sonos

Der er 6 varer.
Viser 1 - 6 af 6 varer

Sonos øger sit fokus på fremtiden med alt fra bæredygtig emballage til støtte til musikundervisning. Vi satte os ned sammen med Director of Sustainability, Mark Heintz, for at få mere at vide om virksomhedens seneste initiativer på de miljømæssige og sociale områder.

 

Mark Heintz bruger meget tid på at tænke på al plasten i havene. Som mangeårig miljøforkæmper og indbygger i Santa Barbara med en forkærlighed for paddleboarding, bliver han oprørt, når han ser alle overskrifterne om plastforurening i havene. Men i modsætning til de fleste af os tager Heintz sine bekymringer med sig på arbejde hver morgen, hvor han rent faktisk har muligheden for at gøre en forskel. Som Director of Sustainability hos Sonos med ansvar for bæredygtighed, fokuserer Heintz på at begrænse mængden af plastik, Sonos anvender i sin produktemballage, og på hvordan virksomhedens faciliteter og forsyningskæde kan reducere virksomhedens miljøpåvirkning.

I virksomhedens første Bæredygtighedsrapport nogensinde beskrev Sonos for nylig sine seneste indsatser for at øge bæredygtigheden af sine produkter og operationer i fem hovedkategorier: social påvirkning, produktdesign, medarbejdere, forsyningskæde og anlæg. Vi satte os ned sammen med Heintz for at få mere at vide om, hvordan Sonos optimerer sin indvirkning på miljøet.

Du arbejder som Director of Sustainability hos Sonos. Hvad går dit job ud på?

Da jeg kom til Sonos for fire år siden, beskrev jeg kærligt vores bæredygtighedsindsats som “tilfældige grønne handlinger.” Det er ikke en kritik. De fleste virksomheder starter på den måde. Der er en smule genbrug hist og måske et energiprogram til et anlæg her. Mit job var at sammenkæde de forskellige initiativer og udvikle en overordnet strategi, der omfattede både Sonos’ sociale indvirkning og økologiske fodaftryk.

Sonos kom for nylig med sin første bæredygtighedsrapport nogensinde. Hvad er nogle af de vigtigste konklusioner?

Vi har fem grundsøjler, der definerer vores virksomheds sociale og miljømæssige påvirkning: produktdesign, forsyningskæde, anlæg, social påvirkning og medarbejderinitiativer, der fremmer mangfoldighed og frivillige indsatser. Vi knyttede hver af disse søjler til mål og målemetoder, så vi kan være transparente og måle vores fremskridt over tid. Det er nemt at ytre sig om noget, men medmindre vi er villige til at måle os selv og erklære vores mål offentligt, viser vi ikke et ægte engagement om at være social ansvarlig.

Hvordan påvirker behovet for at være mere miljøbevidste den måde, vi designer vores produktemballage på?

Vi prøver at bruge så meget papir som muligt i vores emballage for at undgå plastik. Træer er en mere vedvarende ressource end fossile brændstoffer. Det tager 20-30 år for et træ at vokse sig stort, men det tager millioner af år at producere olie. Vi ønsker både at gå over til at anvende papir og et højt indhold af genbrugsfibre. I de tilfælde, hvor vi er nødt til at anvende nyt papir – enten for at leve op til krav om emballagestyrke, eller fordi vi har brug for at kunne udskrive effektive mærkater – bruger vi certificeret papir. Dermed ved vi, at papiret ikke er fremstillet af træ fra gamle eller truede skove.

Da vi startede med at se på emballagen fra et bæredygtighedsperspektiv, begyndte vi at udfordre nogle gamle forudfattede antagelser. For eksempel brugte vi tidligere et skumbaseret støddæmpende system til vores tungere produkter. Men ved at eksperimentere med andre materialer skabte vi vores første skumfri emballage. Vi kunne reducere Playbars kassestørrelse med 40 %. Det gør det muligt at sætte 40 % flere Playbars på en palle, i en container eller lastbil. Dermed minimerer vi vores transportomkostninger og vores økologiske fodaftryk på samme tid. De bedste bæredygtighedstiltag sparer penge og minimerer påvirningen af miljøet.

Acceptér Cookie deklaration på Solunoid.dk Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart.       LÆS MERE